Filming Cadillac with the ZEISS Cinema Zoom Lenses

March 2, 2017 Serguei Saldivar

The ZEISS Cinema Zoom lenses are as versatile as they are powerful and incorporate features never seen before on lenses of this kind. They are handy, compact, ready for 8k and even offer full-frame coverage. With their various zoom lengths, they give you a wide range of creative options.

 

In recent years I have had the privilege of working on several projects related to the Cadillac brand with the opportunity to work with cars in the studio or on location.

En los últimos años he tenido el privilegio de trabajar en varios proyectos relacionados con la marca Cadillac, filmando los autos tanto en estudio como en locación.

Two of those projects that were filmed in studio were fully dedicated to show the features that make the Cadillac a premium car brand. Along with director Mario Mendoza we concentrate on describing the outline of the cars, we look after of what makes a Cadillac different from the rest. Besides we carefully filmed the cars interiors, with all its attributes of luxury and technology.

Dos de esos proyectos que fueron filmados en foro, estaban dedicados totalmente en mostrar las características que hacen a los Cadillac autos Premium. Junto con el director Mario de Mendoza nos concentramos en describir la línea exterior de los autos, buscamos lo que hace a un Cadillac diferente del resto. Además filmamos con mucho cuidado los interiores de los autos, con todos sus atributos  tanto de lujo como de tecnología.

 

© ZEISS CZ.2 Zoom lens - ZEISS Ambassador Serguei Saldivar

 

As is common in this type of project, we use a Technocrane, which allowed us to follow the car smoothly. The chosen camera was ARRI Alexa with the ZEISS Cinema CZ.2 Zoom 28-80. I chose the ZEISS Cinema Zoom lenses for the convenience to have a zoom when mounted on a crane, and then you can make small adjustments to the frame without having to change the lens, also for the impeccable definition of the Cinema Zoom. It is like having a primary lens on camera, without the distortions that are common in other types of zooms. It is indeed surprising that the ZEISS Cinema CZ.2 Zoom 28-80 hardly “breathes”.  When change focus (a lens “breathe” when the frame size changes by changing the focal length) I have even compared with fixed lenses of different brands and the performance of this zoom is superior. I worked most of the time hanging around the 40mm lens and a diaphragm between 4 ½ and 5.6.

Como es común en este tipo de proyectos, utilizamos una grúa Technocrane, que nos permitió recorrer el auto suavemente.  La cámara elegida fue una Alexa, y la óptica un ZEISS Cinema CZ.2 Zoom 28-80. Elegí ese lente por lo práctico que es tener un zoom cuando estás montado en una grúa, pues se puede hacer pequeños ajustes en el encuadre sin tener que cambiar el lente, además, por la impecable definición del Cinema Zoom, es como tener puesto en la cámara un lente primario, sin las distorsiones que son comunes en otro tipo de zooms, de hecho es sorprendente que el Cinema CZ.2 Zoom 28-80 prácticamente no “respira” al cambiar de foco (un lente “respira” cuando cambia el tamaño de encuadre al cambiar la distancia focal) incluso lo he comparado con lentes fijos de distintas marcas y el desempeño de este zoom es superior. Trabajé casi todo el tiempo rondando el lente 40mm y con un diafragma entre 4 ½ y 5.6.

 

© ZEISS CZ.2 Zoom lens - ZEISS Ambassador Serguei Saldivar

 

Depending on the color of the car it was that I decided on the exposure. In the case of the white van, I always took care not to sacrifice the light areas, to have a sufficiently strong image for color correction, opposite in the black car, where I sub exposed to dodge the reflexes to the limit in order to rescue the various shades of dark gray and have room in post-production.

Dependiendo el color del auto fue que decidí como exponer. En el caso de la camioneta blanca siempre tuve cuidado en no sacrificar las zonas claras, para tener una imagen suficientemente robusta para la corrección de color, al contrario del auto negro, en donde procuré sobreexponer los reflejos al límite para poder rescatar los distintos tonos de grises oscuros y tener margen en la postproducción.

In the interiors I used a ARRI Macro Master Prime 100 and in some cases when it was very difficult to deploy the camera, I used the ZEISS Cinema CZ.2 Zoom 70-200 with a DigiDiopter and the lens in the 200 mm position.

En los interiores utilicé un macro master prime 100 y en algunos casos que era muy complicado emplazar la cámara monté el Cinema CZ.2 Zoom 70-200 con una lentilla de acercamiento y el lente en 200 mm.

I lit the white van with two LED screens; to make paths reflections on the car, bring movement to the light creating a dynamic image. Which was then inserted into a virtual set to bring the final touch to the piece.

La camioneta blanca la iluminé con dos pantallas de LED, para poder hacer recorridos de reflejos sobre el auto, y darle un poco de movimiento a la luz generando una imagen más dinámica, ya que en la postproducción el auto fue insertado en un set virtual para dar el toque final.

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